Volvo представи новото EX90

DizzyRiders

Volvo ще премине изцяло към електромобили до 2030 г. И вече започна. Това е първият модел на компанията, който ще бъде актуален и през 2030 – EX90.

Новият флагман на марката е наследник на XC90 (повече за бъдещето му –  по-долу) и е поредното от много електрически Volvo-та, които ще видим през следващите години. Всъщност по едно на година, като броим XC40 Recharge през 2020 и C40 през 2021.

EX90 е 7-местен модел, най-големият в гамата на шведите. Натъпкан е до козирката с камери, лидари и радари, задвижвани от NVIDIA Drive. Те осигуряват невидим щит около кросоувъра, който ви пази от всякакви опасности по светло или тъмно, включително от вас самите.

https://youtu.be/vMgpwPTetEo

Да, камерите не само гледат на 500 метра пред колата, но също така следят какво се случва в нея. Прозявате се, EX90 ще ви предложи да спрете за почивка. В случай че заспите, умното Volvo ще спре съвсем самостоятелно на безопасно място край пътя и ще включи аварийките. Ако пък си забравите детето/кучето в колата и температурата е прекалено висока, EX90 също ще се погрижи вместо вас.

Android, 5G и рециклирана пластмаса вътре

Големият портретен 14,5-инчов екран идва с най-новата автомобилна система на Google, така че би следвало да предлага безпроблемно гласово управление, ако не харесвате сензорните екрани. Стандартно колата идва с 5G, но пък няма ключ. Отключването става само с телефона, без да е необходимо да го вадите от джоба си. Може да пращате “ключа” и на други хора. Седалките, огледалата и музиката се настройват автоматично, още преди да сте влезли в колата.

15% от стоманата, 25% от алуминия и 48 кг пластмаса идват от кенчета за бира и шишета Кока-Кола.

Конски сили, нютони и други числа

При представянето версиите са две, но скоро очакваме и базов модел. Засега имаме EX90 и EX90 Performance. И двата се задвижват от голяма батерия с използваем капацитет от 107 кВтч. Пробегът е съответно 600 и 590 км, като при Performance е незначително по-малък, защото мощността и въртящият момент са повече и явно изстискват повече от батерията.

Стандартният вариант идва с 414 к.с. и 770 Нм (това трябва да е достатъчно за всеки средностатистически собственик на Volvo), докато Performance предлага 517 к.с. и 910 Нм. С последните 2,8-тонният компютър на колела достига 100 км/ч за 4,9 секунди.

Батерията поддържа зареждане с до 250 кВт (едно от най-добрите в индустрията), така че се нуждае от 30 минути, за да се зареди от 10 до 80%. Като стана въпрос за зареждане, умното Volvo идва напълно подготвено за двупосочно зареждане – може да захранва дома ви с енергия. Което е не само добра застраховка в случай на апокалипсис, но и много изгодна финансова възможност. Например, ако зареждате колата нощем, а връщате енергията към дома си през деня, може да се окажете човекът в квартала с най-ниска сметка за ток тази зима… Не е точно електроцентрала, но определено не е и само кола…

Новото топ Volvo ще се произвежда в Щатите и Китай, като производството започва догодина, а първите доставки се очакват през есента на 2023 г.

Volvo представи новото EX90

Цената?

Няма да е евтина кола, няма какво да се лъжем. Вариантът с 408 к.с. идва срещу 105 хил. евро, а надценката за Performance съвсем не е голяма – то ще струва 110 хил. евро.

Какво става с XC90?

Засега ще живее! Постепенно обаче дизеловите варианти ще отпаднат, после и чистите бензинови. Ще останат само хибриди, а накрая – единствено плъгин хибриди. 

DizzyRiders

DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.


Коментирай

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *