Ще се запитате кои пък са тези лидери на мнение? Какво влияние оказват върху обществото? Кога инфлуенсърите станаха едни от най-влиятелните хора в обществото?
Интернет е обзел голяма част от нашия живот и по-точно социалния ни живот. Все повече хора предпочитат да общуват чрез и в социалните мрежи. Все повече хора започват да живеят в дигиталната социална среда. Това се е превърнало в навик и в неизбежна част от нашето развитие и нашия живот. В тази статия обаче ще си поговорим за нещо изключително нашумяло, изключително доходоностно и много предпочитано сред младите хора.
Инфлуенсърството. Кои са лидерите на мнение? Сама по себе си думата инфлуенсър, означава, че даденият човек оказва някакво влияние над другите хора. Тоест той формира тяхното мнение за някакъв вид продукти, услуги, занимания и дори влияе върху качеството им на вземане на решения.
Днес почти всеки може да стане инфлуенсър, нужно е само да има добра визия и повечко последователи в социалните мрежи и особено в платформата Instagram. Лидерите на мнение най-вече рекламират определени брандове. Те подтикват последователите си да закупят дадения продукт, като обстойно им обясняват колко са доволни от него и как горещо го препоръчват.
До голямата степен инфлуенсърството се превърна в професия, но от части хората започнаха да разбират какво се случва и започнаха да стават по-осведомени. Не се поддават толкова лесно на манипулация и влияние от лидерската страна. Пазарът е пренаситен от реклами на едни и същи продукти, направени от хора, изглеждащи по един и същи начин.
Инфлуенсърството е дигитална маркетингова стратегия. Разбира се, тя цели да продава, но и а дава все пак някаква информация. Днес успешен инфлуен маркетинг се получава, когато дадената компания, наеме известна личност, която разполага с много голяма аудитория и е лесно разпознаваема. Разковничето тук се крие в това, че по-голяма част от хората имат доверие на известните личности, само защото са известни. Тоест тяхната слава е наложила лидерски позиции, които трудно биха били изместени, а още по-трудно – променени. Поради тази причина, потенциалните клиенти са готови да кликат линкове, да участват в гивъуеи и разбира се, да купуват, само защото продуктът или услугата им са предложена от разпознаваемо и известно лице от обществото.
Трябва обаче да имаме предвид, че колкото и хубаво да е инфлуенсърството, то също има негативи. За да бъде успешен един лидер на мнение, означава ежедневно да споделя всякакви подробности за личния си живот – за своите навици, предпочитания, общо взето да информира последователите си за всяко едно действие, което предприема. Няма почивка, няма ден без интернет, телефон, без постване и без социални мрежи. Всяко лично нещо се превръща в публично достояние.
Също така инфлуенсърите са натоварени и с изобилие от негативни коментари в социалните им профили, което си е голям психически стрес. Но това са рисковете на професията. Да, смея да го нарека професия, тъй като е изключително доходоносно и много брандове си търсят именно такъв тип професионалисти.
Лидерите на мнение могат да изпъкнат във всяка група и всеки контекст. Както интернет, както социалните мрежи, така е инфлуенсърството стана част от еволюцията. Еволюция в пазара, в маркетинга и в дигиталния маркетинг. Но за да бъдеш добър лидер на мнение е важно последователите ти да те виждат като честен и искрен човек, който би искал само да им помогне. Трябва да спечелиш доверието на аудиторията си, а тя ще ти се отблагодари подобаващо. И най-важното наистина да бъдеш експерт и професионалист в това, което правиш.
Готов ли си да бъдеш инфлуенсър и да диктуваш правилата?
Диана Григорова е студентка, специалност Връзки с обществеността в СУ „Свети Климент Охридски“. Занимава се с дигитален маркетинг. Обича да общува и комуникира с хората. Обича да се забавлява, обожава поезията и четенето.