На 21 март 2025 г. хиляди българи за поредна година ще обуят маратонки и ще спортуват с кауза в рамките на инициативата „Ден на маратонката“. Кампанията, която стартира през 2019 г., се утвърди като важен социален проект, насърчаващ физическата активност сред работещите хора и популяризиращ активния начин на живот.
Според актуално проучване 70% от българите изпитват стрес в ежедневието си, като повече от половината от тях намират облекчение чрез спорт и движение. Именно това е основното послание на инициативата – да подтикне хората да отделят време за физическа активност, която не само намалява напрежението, но и подобрява общото физическо и психическо здраве.
Тази година към инициативата се присъединяват редица водещи компании, обществени организации и популярни заведения в столицата. Те ще предизвикат своите служители и клиенти да се включат в „Ден на маратонката“, като насърчат активния начин на живот. В знак на подкрепа и съпричастност, някои заведения ще отворят врати с час по-късно в петъчния ден, за да дадат възможност на своите служители да започнат деня с движение.
Сред посланиците на инициативата тази година са обичаният актьор и продуцент Александър Алексиев, както и талантливите музиканти от Флоулес трио. Те ще участват в специални събития и ще споделят личните си истории за ползите от спорта и физическата активност.
Мотото на тазгодишното издание е „Този петък има значение къде си“. С него организаторите отправят призив към хората да направят активен избор и да посветят време на движение, независимо дали ще тичат в парка, ще направят кратка разходка или ще се включат в спортна тренировка. Всеки участник допринася не само за своето здраве, но и за социална кауза, тъй като общият брой на спортуващите ще определи размера на дарението, което ще бъде направено от партньорите на кампанията.
През годините „Ден на маратонката“ се утвърди като платформа за социална отговорност, обединяваща спорта и благотворителността. От старта на инициативата до днес в нея са се включили близо 80 000 души, а събраните средства надхвърлят 60 000 лева. Даренията се насочват към проекти, които подобряват живота на деца и младежи в неравностойно положение.
През 2024 г. благодарение на кампанията бяха осигурени над 24 000 лева, които подкрепиха водна рехабилитация за деца с увреждания и финансираха летен лагер за младежи със специални потребности. Тази година инициативата ще бъде надградена, като обхване още повече младежи с интелектуални затруднения в допълнителен град, където организацията активно работи.
Организаторите приканват всеки, който вярва в значението на активния начин на живот и желае да бъде част от положителната промяна, да обуе маратонки и да се включи в „Ден на маратонката“. Нека заедно докажем, че движението носи здраве, радост и подкрепа за тези, които имат най-голяма нужда от нея.
Икономист по образование и журналист по призвание. Фен на мощните мотори и бързите коли. Работил е в някои от най-големите електронни медии у нас. Слуша рок и не крие, че сред любимите му банди са The Struts, Sonic Youth и Soundgarden.