Вместо V6 с 9 турбини и 14 електромотора, Ferrari 12Cilindri е направено по класическа схема – предно разположен (реално зад предната ос) V12 с атмосферно пълнене и задно задвижване. Ура!
F140HD моторът е с обем 6.5 литра, биелите са титаниеви, а мощността – 830 к.с. при 9250 об/мин, развъртайки се чак до 9500. Въртящият момент пък достига до 678 Нм при 7250 об/мин, но 80% от него вече е на разположение още от 2000 оборота.
Колата ползва части от Ferrari 812 Superfast, но е наддала малко до 1560 кг, в сравнение с 1525 кг при споменатия модел. Маса, която е разпределена в съотношение 48,4% на предната ос и 51,6% на задната, която е и завиваща. Системата е прекалибрирана, спрямо Superfast, за да работи подобаващо с 20 мм по-късото междуосие. Кутията е 8-степенна DCT.
Динамиката? 0-100 км/ч за 2,9 секунди, 0-200 за под 7,9 и максимални 340 км/ч. При 300 км/ч активното задно, което излиза при скорост над 60 км/ч, крило натиска с 50 кг. Супер.
Дизайнът е страхотен. Това е може би едно от най-готините нови Ferrari-та според всички, които харесват концепцията с предно разположен V12. Ерик Клептън също е почитател на тези модели. Черната бленда между фаровете е ясна препратка към 365 GTB/4 Daytona и си остава черна, без значение в какъв цвят се поръча колата.
На въпрос на TopGear дали въпросният панел може ли да се специфицира в цвета купето, главният дизайнер Флавио Манцони отговаря „Само през трупа ми“. Обстановката в кокпита е по-позната, с елементи от 296 и SF90.
Цената? Всъщност стартовите суми са две, защото Ferrari 12Cilindri може да се вземе и под формата на Spider, с прибиращ се за 14 секунди в багажника покрив. Версията с фиксиран таван започва от 395 000 евро, а Spider от 435 000. Един Spider, моля!
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.