Huawei и CATL обединиха усилия в общия електромобил Avatr 11

DizzyRiders

Вчера видяхме първата електрическа Lada, която по същество е 10-годишна Dacia.

Днес пък ви показваме най-новия китайски електрически модел – Avatr 11. Марката едва ли ви е позната, макар че тя беше представена преди броени месеци и „11“ е дебютният ѝ модел.

Интересното е, че зад Avatr стоят гигантите Huawei и CATL (най-големият производител на литиево-йонни батерии в света). 

Avatr 11

Avatr 11 се задвижва от два електромотора с общо 578 к.с. и 650 Нм. Те се разработени от Huawei и получават енергия от батерия с капацитет 117 кВтч. Ще се предлага и по-малък вариант с 90 кВтч.

Ускорението до 100 км/ч се случва за точно 4 секунди, а максималната скорост е ограничена на 200 км/ч. Според производителя с едно зареждане ще се минават между 550 и 680 км, но това звучи твърде оптимистично и вероятно представлява измерване по остарелия и неточен цикъл NEDC.

Съвсем сериозно обаче звучи твърдението за поддържане на бързо зареждане с до 240 кВт.

Технологично Avatr 11 няма повод да се срамува от европейските и американските си конкуренти. Колата разчита на 34 различни сензора, три LiDAR-а и голям брой камери, за да предложи обичайните помощници на водача за полуавтономно движение.

Интериорът също изглежда повече от добре с голям 15,6-инчов сензорен екран и два по-малки 10,25-инчови екрани – един за водача и един за пътника до него.

Цената в Китай започва от 350 хиляди юана, което са точно 100 хиляди лева. Версията с по-голямата батерия излиза 115 хиляди в наши пари. Как ви звучи!?

DizzyRiders

DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.


Коментирай

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *