Всеки от нас мечтае автомобилът му да е перфектното съчетание на комфорт, дизайн и мощност.
Измислени са стотици джаджи, чрез които собствениците на автомобили да направят своите возила различни и уникални, както и да ги персонализират според своите нужди.
Въпреки всички възможности, мечтата за уникален автомобил, изработен по поръчка и съобразен с желанията на собственика, остава актуална при любителите на автомобили.
Създателите на така наречените „супер и хипер коли“ съвместяват изкуство, технология и наука, за да създадат идеалния автомобил. Тези автомобили се отличават от обикновените със своя дизайн, скорост, мощност и най-вече – цена.
Нека помечтаем заедно за това единство на прецизна изработка и мощност, докато разглеждаме най-скъпите автомобили в света.
Rolls-Royce Boat Tail [над 16 млн. евро]
Кабриолетът Boat Tail носи името на няколко много редки коли на марката от началото на миналия век и е оценен на повече от 16 млн. евро. Неговата най-близка връзка е със Sweptail.
В основата на кабриолета Boat Tail е нова версия на алуминиевата платформа Architecture of Luxury. Всички панели на каросерията са напълно нови, като специално за този модел са създадени 1813 детайла. Под предния капак се намира 6,75-литров битурбо V12 от Phantom, развиващ 563 к.с.
Автомобилът Boat Tail е вдъхновен от яхтите. Това личи и от името му. Задната му част, разполага с 5 електронни блока за управление. В таблото е интегриран часовник Bovey. В салона, който Rolls-Royce сравнява с „апартамент“ има два хладилника и комплект прибори и чаши. Задната част на автомобила се превръща в маса за пикник с два стола и тента.
Pagani Zonda HP Barchetta [15 млн. евро]
От супеколата Pagani Zonda HP Barchetta излизат 3 бройки. Първата от тях остава за частната колекция на собственика на компанията Хорацио Пагани, а другите две са продадени на анонимни клиенти.
Pagani Zonda HP Barchettaсе задвижва от 7.3-литров атмосферен V12 двигател Mercedes-AMG, който е комбиниран с 6-скоростна механична трансмисия.
Pagani Zonda HP Barchetta има известния външен вид на Zonda. Автомобилите са с открит покрив и каросерия от композитни материали. За разлика от модифицирани версии на класическата Zonda, Pagani Zonda HP Barchettа е изцяло нов автомобил. От бутиковата компания потвърждават, че HP Barchetta е създаден от нулата.
Bugatti La Voiture Noire [13.4 млн. евро]
Bugatti La Voiture Noire е оценена на повече от 13 млн. евро. От автомобила е направена само една бройка. Bugatti La Voiture Noire е вдъхновен от изчезналото през годините на Втората световна война Type 57 SC Atlantic, което е било собственост на Жан Бугати.
Двигателят на автомобила W16 с обем 8 литра развива стандартните 1500 к.с. и 1600 Нм. От Bugatti посочват, че създаването на „най-уникалното произведение на автомобилното изкуство“ е отнело на инженерите на компанията 65 000 часа.
В основата на La Voiture Noire е хиперколата Chiron, но има сериозно промени в дизайна. Всички детайли на Bugatti La Voiture Noire са правени на ръка. Каросерията, светлините и изпускателната система са уникални. Челната решетка е създадена с помощта на 3D принтиране. Задната LED ивица е изградена като един монокомпонент, без свързвания, което производителят потвърждава, че прави за първи път.
Rolls-Royce Sweptail [11.2 млн. евро]
Автомобилът на Rolls-Royce Sweptail е сглобяван на ръка по частна поръчка и получава дизайн в стила на моделите на марката от 30-те години на миналия век. Разработката на униката е започнала още през 2013-та година. Колата е правена по поръчка, а собственикът остава неизвестен. Единствената подсказка за местоживеенето му е, че автомобилът е с десен волан.
Смята се, че опашката Sweptail е вдъхновена от формата на кърмата на състезателните яхти. Покривът на автомобила е стъклен, „най-сложният правен някога за автомобил“, според Rolls (преди направата на Rolls Royce – Boat Tail). Оформлението е в стил яхта. Колата е оборудвана с рафт за шапки и специално автоматизирано отделение за шампанско, което подава бутилката.
Bugatti Centodieci [8 млн. евро]
Хиперколата Bugatti Centodieci са произведени само 10 бройки. Производителите определят Centodieci като отдаване на почит към легендарния модел от началото на 90-те Bugatti EB110, което пък от своя страна е в чест на 110-тия рожден ден на основателя на марката Еторе Бугати.
Автомобилът се задвижва от 8,0-литров W16 двигател, генериращ 1600 к.с. Bugatti Centodieci ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,4 секунди; от 0 до 300 км/ч – за малко над 13 секунди. Развива максимална скорост от 380 км/ч.
Автомобилът на базата на Bugatti Chiron е с преработена каросерия в стила на модела EB110 Super Sport. Дизайнът е с плосък фронт и спуснат преден спойлер.
Независимо от марката „супер и хипер“ автомобилите са категория автомобили, която със сигурност не е за всеки. В стремежа си да създадат уникални и неповторими возила, производителите търсят ниши, неизследвани досега. Най-важните правила, които следват, са автомобилите да са качествено изработени, с внимание към всеки детайл, да съответстват с имиджа на марката и изцяло да покриват „екзотичните“ желания и нужди на бъдещия собственик.
Анна Аврамова е студентка, специалност „Комуникационен мениджмънт“ в СУ „Св. Климент Охридски“. Тя е свободолюбива по природа, но перфекционист в работата си. Нейна страст са поезията и кратките разкази с неочакван край.