Nissan представи новата Ariya: втория си електрически модел

DizzyRiders

Ден след като BMW показа своя iX3, Nissan представи своя електрически кросоувър Ariya. Може би обаче по-същественото времево сравнение е това с Leaf – десет години. Толкова трябваха на Nissan, за да подготви своя втори електрически модел след най-продаваната електрическа кола на света – Leaf.

В света на електромобилите десет години са цяла епоха. Инженерите на Nissan добре знаят това и са надарили Ariya с характеристики, на които може да завиди всеки собственик на Leaf – 394 к.с., 5,1 секунди до 100 км/ч и до 500 км с едно зареждане.

Всъщност изброените данни се отнасят до две различни версии на Ariya. Ако искате максимална динамика ще трябва да се откажете от големия пробег, както и обратното. В таблицата са петте налични версии:

МодификацияМощностВъртящ моментПробег с едно зареждане
Ariya 63 кВтч217 к.с.300 Нм360 км
Ariya 87 кВтч242 к.с.300 Нм500 км
Ariya 63 кВтч e-4orce278 к.с.560 Нм340 км
Ariya 87 кВтч e-4orce305 к.с.600 Нм460 км
Ariya 87 кВтч e-4orce Performance394 к.с.600 Нм400 км

Не само мощността е несравнима с тази на Leaf. Зареждането също е много по-бързо. Но това е нормално. Leaf се появи в епоха, в която основните му конкуренти бяха Toyota Prius и разбирачите пред блока, според които електрическите коли никога няма да са масови.

Днес Ariya се изправя срещу Tesla Model Y, BMW iX3, VW ID.4 и цяло стадо подобни. Идеята е не да замести Leaf, а да се позиционира над него – както по отношение на предлаганото пространство, така и на възможностите и цената.

Дизайнът е супер елегантен, много близък до този на концептуалния модел, но истинското японско внимание към детайла се вижда в интериора. Вижте само бутоните за климатика, които са скрити в таблото и прозират през него, когато колата е включена. Двата 12,3-инчови екрана също отговарят на най-добрите стандарти в класа.

Ariya

Ariya стъпва на нова платформа, която ще се използва от електрическите модели на Nissan и Renault занапред. Както видяхте от таблицата, налице са два размера батерии (и двете с водно охлаждане), като Nissan споменава използваемия капацитет, а не общия обем, както правят останалите производители.

Версиите e-4orce предлагат двойно предаване. Всички версии поддържат зареждане с до 130 кВт, което – поне към днешна дата – е два пъти и половина по-мощно от най-мощните зарядни в България.

Защо компанията влага толкова усилия в електрически SUV? Защото смята, че този модел може да помогне да се измъкне от кризата, в която през последните месеци затъна не само Nissan, но и цялата индустрия.

DizzyRiders

DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.


Коментирай

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *