Най-голямата германска група за защита на потребителите – Федерацията на германските потребителски организации (Verbraucherzentrale Bundesverband e.V. – VZBV), е завела дело срещу Tesla в съд в Берлин.
Причината – предполагаеми подвеждащи реклами и нарушения на защитата на данните, съобщиха от групата, предаде Ройтерс.
Групата каза, че Tesla е направила подвеждащи изявления относно това колко емисии на въглероден диоксид спестяват потребителите, когато купуват електрическо превозно средство на американската компания за електромобили.
VZBV заяви, че производителят на автомобили подвежда клиентите си с твърденията, че неговият Model 3 е в съответствие с „бъдещето на нулеви емисии“, тъй като клиентите вярват, че те помагат за намаляване на общите емисии на въглероден диоксид.
Функацията Sentry Mode, която предлага автомобилът на Tesla, също нарушава законите за защита на данните според VZBV. Sentry Mode функцията, която е мярка против кражба, е инсталирана във всички автомобили на Telsa.
Режимът Sentry използва камери и постоянно записва дейностите около превозното средство на Tesla, след като се задейства предупреждение за близост.
Той има за цел да осигури защита или най-малкото да служи като възпиращ фактор за крадци, които се опитват да откраднат електромобила, благодарение на мигащи светлини и силни звуци.
Според потребителската федерация пробивът на данни е свързан с Sentry Mode на автомобила Tesla, който се използва за „наблюдение на околната среда около автомобил, когато е оставен без надзор“.
Тази опция обаче е практически невъзможна за използване в ежедневието, тъй като „потребителите би трябвало да получават съгласие за обработка на лични данни от минувачи, случайно минаващи покрай електромобила“, обясняват от VZBV в съобщението си.
Виктор е микробиолог и космополитна личност с интереси в коренно противоположни области – от архитектура до екология, от Древен Египет до умните градове на бъдещето, от самолетни катастрофи до медицина, от музика до компютърно програмиране…